A két jó barát: az alkohol és a cigi

2016. január 16. - vaczkor

sorcigi.jpg

Büszke vagyok magamra, mert tegnap elmentünk inni a barátaimmal, és bár nagy volt a kísértés, mégsem gyújtottam rá. Ez persze nem csak az önerőmnek köszönhető, hanem annak is, hogy közülük senki nem cigizik. Én voltam a társaságban az egyetlen.

Úgy tűnik, hogy bármennyire is igyekszik a kormány visszaszorítani a dohányzást, a felnőtt lakosság 29 százaléka dohányzik, szemben a 2009-es 31%-os aránnyal.* Illetve azt vettem észre, hogy a koca-dohányosok száma sem csökkent jelentősen - legalábbis az én ismeretségi körömben.

De miért van egyáltalán az, hogy ha iszunk, akkor jobban megkívánjuk a cigarettát? 

Kutatások szerint, bár az alkohol és a nikotin az agyunk különböző részeit stimulálja, egyértelmű kapcsolat van a kettő között. A nikotin elnyújtja és felélénkíti az alkohol okozta mámort.* Mivel vidámabbak, bódultabbak vagyunk, még többet iszunk; ami természetesen ahhoz vezet, hogy még többet cigizünk és a szórakozóhely előtt állva vacogunk a hidegben.

Másnap reggel pedig porzó torokkal tudatosítjuk, hogy egy egész doboz elfogyott.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása